16 Wrz

Jak luksusowe i sportowe marki motoryzacyjne, przetrwały najtrudniejszy dla nich okres?

39Jak luksusowe oraz sportowe marki motoryzacyjne, przetrwały najtrudniejszy dla nich okres a mianowicie czas kiedy na rynkach europejskich spadł na nie diametralnie popyt? Część z nich musiała się ratować poprzez znalezienia inwestora, pomocną dłoń wyciągnęli Chińczycy jacy przejęli pakiet własnościowy kilku uznanych producentów. Jednak najbardziej radykalnym i trafnym posunięciem była migracja na nowe rynki zbytu, orientalne oraz mocno tajemnicze pod względem zainteresowania taką ofertą, choć już wcześniej dochodziły sygnały iż warto zdecydować się na taki ruch. Dzięki temu Lamborghini oraz Ferrari już w pierwszych miesiącach swojej działalności sprzedały znacznie więcej aut na bliskim wschodzie niż w Europie, zaraz za nimi do boju o nowych klientów ruszyły inne marki. Porsche znalazło swoje miejsce w Indiach a tym bardziej Chinach, podobnie jak Bentley oraz Lexus, Maserati trafił do Arabii Saudyjskiej gdzie rozwinął swoje skrzydła, jak zatem widać nawet w czasie kryzysu inwestowanie na nowych rynkach motoryzacyjnych ma niejednokrotnie uzasadniony sens.